Weronika Nalbert
K-pop a ESG – czy branża muzyczna może działać na rzecz zrównoważonego rozwoju?
05.10.2023
ESG i zrównoważony rozwój
Rośnie liczba koreańskich przedsięwzięć w Polsce. Warto przy tej okazji spojrzeć na koreańską kulturę, w tym na jej najbardziej znany element, jakim jest obecnie muzyka K-pop, określana jako globalny fenomen. Warto też zwrócić uwagę na w dużej mierze dobrowolne działania tej branży w obszarze ESG.

Greenwashing – jak komunikować, by nie wprowadzać w błąd?
26.01.2023
ESG i zrównoważony rozwój, konkurencja, ochrona środowiska, projekt
W obliczu kryzysu klimatycznego wzrasta zainteresowanie zagadnieniami zrównoważonego rozwoju. To powoduje, że coraz częściej mamy do czynienia z tzw. greenwashingiem. Zwrotem tym określa się nierzetelny marketing, wprowadzający odbiorców w błąd w odniesieniu do (rzekomo) ekologicznych praktyk stosowanych przez przedsiębiorcę lub też do korzyści środowiskowych jego produktu albo usługi. Greenwashing stosowany jest zwykle w celu podniesienia atrakcyjności produktu/usługi dla odbiorcy, a w konsekwencji zwiększania sprzedaży i przyciągnięcia klientów. Nierzadko jednak prezentowanie nierzetelnych komunikatów ekologicznych wynika po prostu z niewiedzy.

Influencerzy i reklama w mediach społecznościowych: kolejne wskazówki Prezesa UOKiK
03.11.2022
konkurencja
Minął miesiąc, odkąd Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów („UOKiK”) opublikował Rekomendacje w sprawie oznaczania reklam w mediach społecznościowych. Po tym czasie UOKiK wraca z kolejną publikacją, a mianowicie zbiorem odpowiedzi w formule FAQ. Urząd szczegółowo odnosi się w nich do najczęściej zadawanych przez użytkowników pytań odnośnie do Rekomendacji.

Reklama wyrobów medycznych a współpraca z influencerami
08.09.2022
life sciences, konkurencja, zmiany w prawie
Nadchodzą istotne zmiany dotyczące reklamy wyrobów medycznych. Zasady będą o wiele bardziej restrykcyjne niż dotychczas, ale wciąż łagodniejsze niż przepisy dotyczące reklamy leków. Nowa ustawa po raz pierwszy reguluje zasady prowadzenia reklamy przez influencerów. Jest już przesądzone, że treści przez nich promowane są reklamą i tym samym muszą spełniać szczegółowe wymagania wynikające z ustawy o wyrobach medycznych. Do końca roku firmy mają czas na uporządkowanie swoich relacji z influencerami.

Maksymalne kary nałożone przez Prezesa UOKiK za gun-jumping w projekcie Nord Stream 2 i odwołania od decyzji
12.08.2021
konkurencja
W związku z ostatnimi zintensyfikowanymi doniesieniami prasowymi dotyczącymi budowy gazociągu Nord Stream 2 warto podsumować aktualny stan sprawy oraz przypomnieć działania Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w tym zakresie. Jak już pisaliśmy na naszym portalu, Prezes UOKiK w swojej decyzji z 6 października 2020 r. nałożył kary w maksymalnej wysokości na Gazprom (ponad 29 miliardów zł) oraz na pięć innych spółek (w łącznej wysokości 234 milionów zł) za utworzenie wspólnego przedsiębiorcy (joint venture) bez uprzedniej zgody Prezesa UOKiK.
