life sciences | Co do zasady

Przejdź do treści
Zamów newsletter
Formularz zapisu na newsletter Co do zasady

life sciences

Mity i fakty o innowacjach w sektorze żywnościowym
Dynamiczny wzrost udziału rynkowego segmentu tzw. żywności funkcjonalnej skłania do krytycznej weryfikacji mitów narosłych wobec projektów R&D w sektorze żywnościowym.
Mity i fakty o innowacjach w sektorze żywnościowym
Lider na rynku - czy zawsze tylko jeden?
W czasach ostrej walki konkurencyjnej coraz atrakcyjniejsze staje się skonstruowanie kampanii reklamowej zawierającej hasła superlatywne, w szczególności odnoszące się do bycia liderem na rynku.
Lider na rynku - czy zawsze tylko jeden?
Prof. dr hab. Jan Lubiński: Bez innowacji daleko nie zajedziemy
Rozmowa z prof. dr hab. Janem Lubińskim, genetykiem i badaczem roli mikroelementów w profilaktyce nowotworów, założycielem i prezesem zarządu spółki Read-Gene SA notowanej na rynku NewConnect, członkiem Rady Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Prof. dr hab. Jan Lubiński: Bez innowacji daleko nie zajedziemy
Kiedy zaoferowanie jednego litra soku jest nieuczciwą praktyką rynkową?
11 lutego 2014 r. Sąd Okręgowy w Warszawie wydał długo oczekiwane orzeczenie pokazujące, jakie jest aktualne podejście polskich sądów do wrażliwej kwestii oznaczania cen promocyjnych.
Kiedy zaoferowanie jednego litra soku jest nieuczciwą praktyką rynkową?
dr Anna Wojtasik: Rynek spożywczy powinien uwzględniać potrzeby rosnącego grona konsumentów z alergią
Rozmowa z dr Anną Wojtasik o wzroście zachorowań na alergie i o kontrowersjach związanych ze znakowaniem produktów żywnościowych.
dr Anna Wojtasik: Rynek spożywczy powinien uwzględniać potrzeby rosnącego grona konsumentów z alergią
Informowanie o cenach towarów i usług - więcej swobody wkrótce
Trwają prace legislacyjne nad projektem ustawy o informowaniu o cenach towarów i usług. Ostatni projekt datowany na 18 października 2013 r. znajduje się na etapie uzgodnień międzyresortowych.
Informowanie o cenach towarów i usług - więcej swobody wkrótce
Dwie strony reklamy z udziałem dzieci
Prawo zezwala na praktycznie nieograniczony udział dzieci w promowaniu produktów dla dorosłych, ale reklama żywności dla niemowląt nie może zawierać wizerunku maluchów.
Dwie strony reklamy z udziałem dzieci
Prof. dr hab. Halina Weker: Produkty żywnościowe dla dzieci muszą charakteryzować się tzw. wartością dodaną
Rozmowa z prof. dr hab. Haliną Weker z Zakładu Żywienia Instytutu Matki i Dziecka o żywności dla dzieci i kryteriach jej oceny, przeprowadzona po VI Okrągłym Stole Żywnościowym poświęconym nowemu rozporządzeniu UE dotyczącemu żywności dla dzieci.
Prof. dr hab. Halina Weker: Produkty żywnościowe dla dzieci muszą charakteryzować się tzw. wartością dodaną
Czy preparat odstraszający zwierzęta jest środkiem ochrony roślin?
W warunkach harmonizacji prawa dotyczącego środków ochrony roślin nie może być tak, że ten sam preparat w jednych krajach Unii jest w wolnym obrocie, a w innych na jego wprowadzenie do obrotu wymagane jest zezwolenie.
Czy preparat odstraszający zwierzęta jest środkiem ochrony roślin?
Bez cukru - to nie takie proste
Praktyka inspekcji kontrolujących znakowanie produktów żywnościowych nie umożliwia świadomych wyborów konsumenckich, a więc niejako działa wbrew polityce promującej zdrowe żywienie.
Bez cukru - to nie takie proste
Więcej mięsa w mięsie, czyli kolejna próba uszczelnienia systemu nadzoru nad żywnością
Co pewien czas wybuchają afery związane z polską żywnością – ostatnio w związku z solą techniczną oraz z koniną w wołowinie. W takich sytuacjach władze publiczne zapowiadają stanowcze działania. Tym razem ma zostać skoncentrowany nadzór nad żywnością.
Więcej mięsa w mięsie, czyli kolejna próba uszczelnienia systemu nadzoru nad żywnością
Odpowiednie dać rzeczy słowo - czyli trudności z nazywaniem produktów spożywczych
Z marcowego raportu Inspekcji Handlowej o znakowaniu żywności wynika, że przedsiębiorcy wciąż mają problemy z prawidłowym oznakowaniem produktów spożywczych, w tym z nadaniem żywności odpowiedniej nazwy.
Odpowiednie dać rzeczy słowo - czyli trudności z nazywaniem produktów spożywczych