Wyedukowany konsument to olbrzymi kapitał dla każdej firmy
Rozmowa z Katarzyną Wójcicką, przewodniczącą Rady Eksperckiej Krajowej Rady Suplementów i Odżywek, oraz Joanną Krakowiak, przewodniczącą Komisji Etycznej KRSiO, radcą prawnym z praktyki life science i postępowań regulacyjnych kancelarii Wardyński i Wspólnicy.
Czy dokumentacja rejestracyjna leku powinna być jawna?
Spór o dostęp do dokumentacji leku Esbriet pokazuje, jak wiele kontrowersji budzi ujawnianie osobom trzecim dokumentacji rejestracyjnej leków. Czy możliwy jest kompromis pomiędzy interesami innowacyjnych firm farmaceutycznych, producentów ich tańszych odpowiedników oraz lekarzy?
Mity i fakty o innowacjach w sektorze żywnościowym
Dynamiczny wzrost udziału rynkowego segmentu tzw. żywności funkcjonalnej skłania do krytycznej weryfikacji mitów narosłych wobec projektów R&D w sektorze żywnościowym.
Lider na rynku - czy zawsze tylko jeden?
W czasach ostrej walki konkurencyjnej coraz atrakcyjniejsze staje się skonstruowanie kampanii reklamowej zawierającej hasła superlatywne, w szczególności odnoszące się do bycia liderem na rynku.
Prof. dr hab. Jan Lubiński: Bez innowacji daleko nie zajedziemy
Rozmowa z prof. dr hab. Janem Lubińskim, genetykiem i badaczem roli mikroelementów w profilaktyce nowotworów, założycielem i prezesem zarządu spółki Read-Gene SA notowanej na rynku NewConnect, członkiem Rady Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Kiedy zaoferowanie jednego litra soku jest nieuczciwą praktyką rynkową?
11 lutego 2014 r. Sąd Okręgowy w Warszawie wydał długo oczekiwane orzeczenie pokazujące, jakie jest aktualne podejście polskich sądów do wrażliwej kwestii oznaczania cen promocyjnych.
dr Anna Wojtasik: Rynek spożywczy powinien uwzględniać potrzeby rosnącego grona konsumentów z alergią
Rozmowa z dr Anną Wojtasik o wzroście zachorowań na alergie i o kontrowersjach związanych ze znakowaniem produktów żywnościowych.
Informowanie o cenach towarów i usług - więcej swobody wkrótce
Trwają prace legislacyjne nad projektem ustawy o informowaniu o cenach towarów i usług. Ostatni projekt datowany na 18 października 2013 r. znajduje się na etapie uzgodnień międzyresortowych.
Dwie strony reklamy z udziałem dzieci
Prawo zezwala na praktycznie nieograniczony udział dzieci w promowaniu produktów dla dorosłych, ale reklama żywności dla niemowląt nie może zawierać wizerunku maluchów.
Prof. dr hab. Halina Weker: Produkty żywnościowe dla dzieci muszą charakteryzować się tzw. wartością dodaną
Rozmowa z prof. dr hab. Haliną Weker z Zakładu Żywienia Instytutu Matki i Dziecka o żywności dla dzieci i kryteriach jej oceny, przeprowadzona po VI Okrągłym Stole Żywnościowym poświęconym nowemu rozporządzeniu UE dotyczącemu żywności dla dzieci.
Czy preparat odstraszający zwierzęta jest środkiem ochrony roślin?
W warunkach harmonizacji prawa dotyczącego środków ochrony roślin nie może być tak, że ten sam preparat w jednych krajach Unii jest w wolnym obrocie, a w innych na jego wprowadzenie do obrotu wymagane jest zezwolenie.
Bez cukru - to nie takie proste
Praktyka inspekcji kontrolujących znakowanie produktów żywnościowych nie umożliwia świadomych wyborów konsumenckich, a więc niejako działa wbrew polityce promującej zdrowe żywienie.