IX Dni Marketingu Sportowego | Co do zasady

Przejdź do treści
Zamów newsletter
Formularz zapisu na newsletter Co do zasady

IX Dni Marketingu Sportowego

W dniach 18-19 listopada w Centrum Olimpijskim w Warszawie odbędą się IX Dni Marketingu Sportowego – Międzynarodowe Spotkanie Sportu i Biznesu. Kancelaria Wardyński i Wspólnicy ponownie jest partnerem merytorycznym tego wydarzenia.

Podczas konferencji prawnicy kancelarii opowiedzą o pułapkach prawnych w umowach sponsoringowych i o możliwych źródłach finansowania działalności klubów sportowych (takich jak finansowanie przez samorządy, finansowanie długiem czy finansowanie kapitałowe).
– Jak kancelaria prawna może pomóc klubowi sportowemu przy poszukiwaniu źródeł finansowania? Przede wszystkim może sprawić, że niektóre formy finansowania staną się dla klubu bardziej przejrzyste, przez co kluby mogą być bardziej skłonne do podjęcia próby pozyskania takiego finansowania – wyjaśnia Marcin Pietkiewicz, radca prawny z Zespołu Rynków Kapitałowych kancelarii Wardyński i Wspólnicy. – Pozyskiwanie finansowania to bardzo skomplikowany proces, choćby ze względu na obszerność dokumentacji. Źródłem finansowania może być emisja obligacji na rynek Catalyst albo wprowadzenie akcji spółki z nowej emisji na Giełdę Papierów Wartościowych czy New Connect. Wymaga to zarówno przygotowania samej spółki do nowej sytuacji prawnej, jak i opracowania dokumentów informacyjnych, takich jak prospekt czy memorandum. Wtedy bez pomocy prawnika ani rusz.
– Kluby sportowe często w ogóle nie spisują umów sponsoringowych – dodaje dr Damian Flisak z Grupy Prawa Sportowego kancelarii. – Zawodnikowi się wydaje, że jego interesy są chronione, a klubowi, że zawodnik jest przewidywalny, po czym te prognozy zawodzą. Czasem też wyszukuje się w internecie wzór jedno- czy dwustronicowej umowy, wpisuje się w wykropkowane miejsca nazwy stron, ewentualnie doprecyzowuje się kwotę należną zawodnikowi, i tyle. Potem, jeśli sprawa dojrzeje do rozstrzygnięcia sądowego, jest kłopot. Sądy wykładające enigmatyczne zapisy umowy muszą się oprzeć na zeznaniach stron, ewentualnie świadków, a wynik dokonanej w ten sposób rekonstrukcji umowy jest zawsze bardzo niepewny. Tymczasem w 20 lat po zmianie ustroju trudno mówić, że sponsoring nadal stanowi nowe nieznane zjawisko. Skoro w innych krajach zostało ono ucywilizowane, powstaje pytanie, kiedy rodzimy rynek do tego dojrzeje.
Obecność kancelarii na Dniach Marketingu Sportowego związana jest z działalnością Grupy Sprawa Sportowego kierowanej przez Jana Ciećwierza, wspólnika kancelarii. Jest to jeden z nielicznych wyspecjalizowanych zespołów na polskim rynku doradztwa prawnego.
Więcej informacji dotyczących IX Dni Marketingu Sportowego znajduje się na stronie internetowej www.dms2010.pl.